15 June 2013

Merhaba Gezegen! Bugün Türkiye'de direnişin 18. günü

*Dün yazdığım İngilizce yazının Türkçe çevirisidir.

© Murat Ersan

                                     
MERHABA GEZEGEN

Birkaç gündür güncelleme yapamadım ama zaman öyle hızla akıp gidiyor ve duygularımız, gerçekliğimiz, gündemimiz dakikalar içinde öyle hızlı değişiyor ki..

Bugün Türkiye'de direnişin 18. günü ve Gezi Parkı hala bizim! Şehrin tam ortasında sanat ve yaratıcılıkla dolu, her inanç, siyasi görüş, cinsiyet, ekonomik katman ve her yaştan insanın bir araya geldiği, her şeyin bedava olduğu inanılmaz güzellikte bir komün bu.

Son güncellememde yazdığım gibi ortalık biraz daha sakinleşmişti ve Park'a daha çok kutlama havası hakimdi. Derken 11 Haziran sabahı bir avuç sözde 'direnişçi' molotovlarla polise saldırdı. Bu kişilerin kiralık provakatörler olduğunu ve bir tanesinin kağıt üzerinde hapishanede tutuklu olduğunu söylemeye gerek yok herhalde. Polis sokaklarda binlerce vatandaşa uyguladığı aşırı öfkenin aksine bu 4-5 kişiye nazikçe biraz su sıktı. Ve hoop, buyrun size yeni bir saldırı sebebi!

Bir gaz delisi olarak kendimi tutamadım ve ayın 11'indeki gaz festivaline koştum. Portakal gazını çok seviyorum ama biber de fena değil. Artık ne çıkarsa bahtına :) Gazlı Park'taki eğlenceyi kaçıramazdım ve Asteriks'in Romalılar(Tomalılar) hakkındaki hislerini artık anladım. Park gece boyu yoğun saldırı altındaydı. Şöyle anlatayım: Titanik filmini düşünün. Suyu çıkarıp yerine gaz koyun... Yüzlerce yaralı. Tam bir kaos. Önceleri sürekli "Gel Gel Gel Gel" diye bağırarak insanları öne davet eden arkadaşların seslerini duyduğumuz gazlı gecelerin aksine bu defa tek duyduğumuz şu oldu: "Sedye, Sedye, Sedye! Yolu açın!" Gözlerimin önünden yüzlerce sedye ve battaniyeyle kanlar içinde yaralılar geçerken gururlu bir kalabalık herbirini alkışlıyordu. Bunca yaralı ve her yer revirken şaka yapmak da güçleşiyor. CNN muhabirinin de dediği gibi tam bir savaş alanı. Yapabileceğiniz tek şey durabildiğiniz kadar ayakta kalıp direnmek. Ve eğer ayağımın dibinde gaz kapsülü fosurdarken çaycıya para üstü verip zavallı adamın gözlerine talcid sıkabiliyorsam olay bitmiştir...


GÜNÜN MENÜSÜ:

11 HAZİRAN
-Kiralık porvakatörlerle molotov tiyatrosu sahnele (kötü oyunculuk, zayıf senaryo, berbat performans, imdb'de 1 yıldız)
-Adalet sarayına saldır
-Avukatları yaka paça tutukla
-İmam'ı açığa al (direnişçilerin sığındığı ve revir olarak kullanılan Cami'de seks ya da alkol olmadığını açıkladığı için)
-Gezi Park'ta gece boyu sınırsız Gaz Fesitvali (kapsülleri doğrudan protestoculara hedeflemeyi unutma)
- Ankara ve diğer şehirler için gaz vakti...

12 HAZİRAN
-Doktolar hakkında soruşturma aç (direnişteki binlerce insanı tedavi ettikleri için)
-Direnişçilerin içinde korku sal (hayali ve ölümcül bir saldırı planını sözde 'içeriden bilgi' şeklinde yay - BÜYÜK FİYASKO!)
-Başbakanlıkta ünlülerle görüş (yalnızca ne olup bittiği hakkında bir fikri olmayanlar ve ifade/vicdan engelli olanlarla)
- Ankara ve diğer şehirler için gaz vakti...

13 HAZİRAN
-Tutukluların bir kısmını serbest bırak (avukatlar, twitter'ı direniş için kullananlar, sokakta gaz maskesi ve kaskla dolaşanlar )
-Direnişi aşağıla (parka tuvaletlerini yapıyorlar, işiyorlar park sidik kokuyor falan de. - En ağır saldırıda bile tuvaletlerin pırıl pırıl olmasına ben bile inanamadım be...)
-Oooops! AB Parlamentosu'ndan uyarı ..
-Dünya en ufak bir krizle başa çıkamadığını konuşuyor dostum! Yazık lan sana...
-Daha fazla şuursuz ünlüyle buluş, vakit kazan
-Taksim Dayanışma temsilcileriyle acil toplantı (çok kalabalıklar, sekiz kişiyle değil iki kişiyle konuşmak istiyorum de. O da iyiymiş!)
- Ankara ve diğer şehirler için gaz vakti... 

PARKTA SIRADAN BİR GÜN
-Uyan
-Yatakta/çadırda kahvaltı (Bir Woodstock klasiği)
-Geçen geceki polis saldırısından sonra parkı temizle
-Yaralılarla ilgilen
-Sebze ve çiçekleri tekrar dik
-Çadırları ve her şeyi yeniden kur
-Sanat ve performanslar
-İhtiyaç listelerini tazele (gaz maskesi, yangın söndürücü, ilaç, yemek, kitap, kıyafet, kedi köpek maması vs. vs.)
-Vay canına, birkaç saat içinde ne ihtiyaç varsa fazlasıyla elimizde. Üzerine elle tek tek notlar yazılmış sandviçler: "Gördüğüm en güzel direnişçi sensin!" 
-Top oyna, ip atla
-Sınırsız makara
-Kuşlu çiçekli romantik Vali'ye tweet at
-Anneni ara (diren şarj)
-Meydanda binlerce insana piyano resitali
-Anneler çocuklarını korumak için parkın etrafında insan zinciri oluşturuyor. Gözyaşları şelale!
-Ertesi gün yeni baştan...

Evet.. yaklaşık 7000 kişi yaralandı, hastaların çoğu hala kritik durumda ve 4 kişi hayatını kaybetti. Ömür vademde birilerinin benim için öleceğini asla hayal edemezdim. Abdullah Cömert, Ethem Sarısülük, Mehmet Ayvalıtaş, Mustafa Sarı! Her zaman kalbimizdesiniz...

NE İSTİYORUZ?
Ancak kendi adıma konuşabilirim. Özgür bir ülkede, bir demokraside yaşamak istiyorum. Çocuklarıma  insanların korku içinde yaşamadığı güzel ve özgür bir ülke bırakmak istiyorum. 

-YAŞAM TARZIMA ve İNANÇLARIMA karışan
-Ayyaş, inançsız, terörist diye bana HAKARET EDEN 
-nasıl yaşayacağımı, ne içeceğimi, NEREDE ÖPÜŞECEĞİMİ, kaç çocuk yapacağımı söylemeye kalkan, doğum/kürtaj haklarımı, ifade özgürlüğümü kontrol altına almaya çalışan
-medyayı sakat bir kuklaya çevirerek ülkenin HABER ALMA haklarını ihlal eden 
-ülkedeki her yeşil alanı talan eden ve HER YERİ BETONLA DOLDURMAYA ÇALIŞAN
-alt ve üst geçitlerle toplumsal alanları yok ederek insanları sokaklardan süpürüp evlerine ve alışveriş merkezlerine tıkan, vahşi tüketicilerden bir ZOMBİ NESLİ yaratmaya çalışan
-arkeolojik alanları ve tarihi binaları AVM'LER ve LÜKS OTELLERE çevirmeye and içmiş
-halkı şiddete sürükleyerek PROVOKE eden ve insanları BÖLMEYE ÇALIŞAN
-SOKAK HAYVANLARINI katletmek isteyen
-İZİNSİZ GÖSTERİ HAKKIMI reddeden
-SEÇİM BARAJIYLA temsiliyet hakkımı bana vermeyen
bir başbakan/hükümetin yönetiminde yaşamak İSTEMİYORUM! 

BAŞBAKANA TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM
-gaz festivali ve adrenalinle depresyonumu tedavi ettiği için
-kendimi yeniden keşfettiğim için
-hızlandırılmış direniş kursu ve acemi eğitimi için
-ülkede 'canı sıkılan' ya da 'umutsuz' tek bir genç kalmadığı için
-sayesinde 'apolitik' yeni 'politik' haline geldiği için - çok seksi..
-artık kendi ülkemin sokaklarında yürüdüğümü hissettiğim için 
-bu ülkedeki herkesi birleştirdiği için
-korkuyu yok ettiği için
-bize bu ülkede KOMŞULUĞUN hüküm sürdüğünü ve PİKNİĞİN esas olduğunu hatırlattığı için 
-beni ülkeyi terk etmekten vazgeçirdiği için. artık UMUDUM var, hiçbir yere gitmiyorum!
-beni çocuk yapmaya ikna ettiği için. evet senin gibilere karşı koyacak cesur ve güzel çocuklarım olsun istiyorum

Ama gazına bayılıyorum dostum! Gönder gelsin ;) Bu daha başlangıç, ve çok eğlenceli olacak...

Son olarak,
Tek Dünya, Tek AŞK!
Occupy Dünya, Occupy Galaksi!


Bizde direniş böyle yapılır..






Çay almaya çalışırken

Gas hangover
kan grubu-isim-acil telefon



Ekibimiz: Gazkolikler!
bazıları gaz sever...







No comments: